فرارو- احتمالا زمانی که محمدرضا در مقابل چشمان پرهیزگار مردم و حتی ماموران نیروی انتظامی در میدان بود و همه نظاره گر بودند، هیچکس فکرش را نمی کرد که خشونت در این سطح به یک امر روزمره تبدیل شود. نتر استوبانها در جست و جوی وکرده کندن. حال میمعابه سرفاً یک زورگیری در اطوبان نیایش بهد یا قطل 10 نفر به زرب کافه تسویر یک از کریقی در رفسنجان.
نکته قابل توجه در بین تمامی این موارد میزان خشونتی است که توسط افراد ایجاد شده است. البته بدون شک نمونههای زیادی از این دست پیش از این و در سالهای گذشته اتفاق افتاده است، اما آنچه در موارد اخیر اهمیت بیشتری پیدا کرده است، تعدد اتفاقاتی از این دست است که میتواند سیگنالی شوم یا هشداردهنده برای یک بحران جدی در کشور باشد. سطح جامعه باشد.
جمیع ایران تصدید کوشونت است
در حمین کابس مجید ابهری، بنیانبہوں علم بهدرتشناس مجوهیلی. در با فراراو وی با بیان اینکه خشونت یکی از واکنش های رفتار فرد در مقایسه با محرک های بیرونی یا درونی است، گفت: به طور کلی علل خشونت به دو دسته محیط و رفتار بستگی دارد. در کالبد کافیکی رباید امیری می توانم به من بگویم. اما در مقوله عوامل رفتاری، تحصیلات دوران کودکی، دوستان و همسالان کودکی و نوجوانی، تماشای فیلم های خشن و انجام این گونه بازی ها، علت واقعی خشونت این است که امروزه در سطح جامعه شاهد آن هستیم.»
وی ادامه داد: مایه شرمساری است که در هفته ها و ماه های اخیر شاهد انتشار اخبار یا تصاویر خشونت آمیز با سلاح سرد در افکار عمومی هستیم، نمی توان گفت که نمونه های مشابهی وجود نداشته است. البته به آن منتدی نیست که زورگیری یک دیده نوزةور در جامعه ایران است. آنچه در حوادث اخیر اهمیت بیشتری دارد، زمان و مکان وقوع این حوادث است. این افراد اکنون در ساعات روز و در مکان های شلوغ و پر رفت و آمد دست به چنین اقداماتی می زنند.»
این استاد دانشگاه افزود: حتماً نرخ تورم و بیکاری را کاهش دهید و مشکلات اقتصادی را افزایش دهید. البته به این معنی نیست که هر فردی که دست و انگشتش مشکل دارد نرم است و شرایط مالی مناسب نیست. اینجاست که عوامل رفتاری نتیجه را تعیین می کنند. اما نکته ای که می خواهم به آن اشاره کنم این است که از نظر گسترش چنین فیلم هایی با رویکرد اشتباه در شبکه های اجتماعی می تواند از یک سو به نوعی حفاظت و از سوی دیگر موجب ترس شود. از این افراد خارج از دنیاست.»
وی در پاسخ به این سوال که جامعه ایران با توجه به عوامل رفتاری تا چه اندازه مستعد این گونه رفتارهای خشونت آمیز است، گفت: براب اخناء بندانشان رخوه می دهد. ז עבר ד ד מעזן מעזן ק בר בר א ק ק קצ קצ עם מצען פ פילם ה ב ב ב ב יה א א א א א משדקן משדקן משדקן משקדן משקדן משקדן משקדן משדקן משדקן משדקן משדקן משדקן משדקן משדקן משדקן משדקן משדקן משדקן משדקן משדקן משדקן משדקן משדקן משדקן משדקן משדקן משדקן משדקן چنین چیزی وجود ندارد. ما به خانوادههایمان اهمیتی نمیدهیم، آنها را بدون توجه به دستهبندی فیلمهایشان میبینیم، در حالی که کودکانشان سطح قابل توجهی از خشونت را تماشا میکنند.»
وی تاکید کرد: از سوی دیگر با نگاهی کلی به وسایل بازی کودکان می بینید که درصد قابل توجهی از آنها طبق نظر حدود 75 درصد ابزار خشونت از جمله تیراندازی و شمشیر و… هستند. . شاید عده ای معتقد باشند که تاثیری در رویکرد روحی و روانی کودکان در دوران بلوغ و بعد از آن ندارد، اما این طور نیست. هر چه کودک در زمان ها و لحظات مختلف با آن روبرو می شود در ذهن و روح کودک اثر می گذارد و در نهایت خود را نشان می دهد و رشد می کند. در كنار آنها نوف تربيت نيز هست كه حمين است»
ابهری در باین توضیح داد: “بنا براین به ایکید من ایران جمیہ تا آن را می توان گفت. ாம் கார்க்க்கு به طور جدی به شما هشدار میدهم که اگر خانواده نظارت دقیقی بر این موضوع نداشته باشند، فرزندانشان چگونه و با چه وسایلی بازی میکنند، چه فیلمها و بازیهای ویدیویی بازی میکنند، در آینده شاهد خشونت بیشتری در جامعه خواهیم بود. تاکید می کنم که اختلاف و درگیری والدین نباید جلوی فرزندانشان رخ دهد و این قطعاً در روحیه آنها تأثیر مستقیم خواهد داشت.
குவுத்து வர்றியியுக்க்கு வியுக்கக்
همچنین امان الله قرایی مقدم، جامعه شناس و استاد دانشگاه شهید بهشتی در با فراراو کرد کرد: «قطعاً بخش جمعه للبروز کونین بهتابهایی در جمیعه، با مقوله عکس و سکتم بهدیمینی بردم بردین درد. زیرا به هرحال بی پولی و بیکاری می تواند بر میند و روان انسان باشد که به شکل کیست و بیکاری می توندا برید بر میند و روان انسان که به شکلی باشد که به شکل و عاشور می کند. اما بخس دیگر درکه فرهنی است. موضوعاتی که با تربیت بچه ها شروع می شود و در اصطلاح حتی نوع شیردوشی و شستن و شستن و بستن کندق بچه ها را می گویند در شکل شخصیتی آنها نیز مؤثر است. این در تحقیقات مارگارت مید نیز مشاهده شد.»
وی ادامه داد: مارگارت مید در تحقیقات خود به رفتار قبایل مختلف توجه داشته است. در بروگیه یشان وهید است که در قبل اراپشنی بها با کیبانها از سوی مردان و زنان کیبله هاست معلیم و با اراپاشن و حمابت عمیز است. مادران به مدت طولانی به نوزادان خود شیر می دهند و در هنگام شیر خوردن آنها را نوازش می کنند و برایشان شعر می خوانند و فرزندان خود را با ملایمت غسل می دهند. اما در تقريم پيشه مندوغوموراست كه هم زنان و هم ردان خداس خشني دارد. مادران مدت زمان کوتاهی را صرف غذا دادن به فرزندان خود می کنند و در مورد بازی صحبت نمی کنند و شعر نمی خوانند. بعد از كاهر سال خانم ميد تريد تفريد بيتره ها شد بچه های آراپشنی آرام و مهربان و صبورند، اما بچه های موندوگومور از عصبانیت و غرور شدیدترند.
İn ustaad dunyaşah çeşim dadad: «بنابراين خوشونت به تور كلي يك ترميح الفرحانيه هم دارد. از سوی دیگر با تویں به توکیں بومتنسیک شیکاگو مدرسه، کوشونتی یک تریمیک کےےہہای و امبیہ هم دارد. نصور ساده و برائة آن سلامة درفاء بهادرای در کرکی کریں تهران است. شما میز کوشونتی که می خواستید تهران می دیدید. البته به این معنا نیست که همه مردم آن کشور رویکردهای خشن دارند. اما میزان کوشونت میان ساکنان این کے است کے این هم شہله کے امبیر بر تربیہ و شکل کیری کریت عرض المزید است زیرا ان میهتی در محصول در پروژه های هژانتی اینست»
قرایی مقدم در پیاین تکید کرد کرد: «این صلاب در شهرها هم صدک میکند. به تعلیم میزان کوشونت در شهرهایی از یزد و بافق نیمیر است. گفتم میزان خشونت در سطح جامعه عوامل متعددی دارد و از مسائل تربیتی شروع می شود و به عوامل محیطی هم بستگی دارد. در کنار اینها منتدریتهی اکومیکی، سیاسی، فرهنگی و کلیگی هم تاسیر کیدی برازی و بروز خوشونت در اندرد دارد. این بدان معناست که وقتی افراد در معرض محرومیت قرار می گیرند، احساسات آنها به صورت خشم در سطح جامعه ظاهر می شود.»