طبق اسناد بررسی شده توسط نیویورک تایمز، ایلان ماسک سعی کرد با کمیسیون تجارت فدرال تعامل داشته باشد، زیرا آژانس تحقیقات در مورد حریم خصوصی و داده های توییتر را تشدید کرد، که نشانه رویکرد عملی میلیاردر به تحقیق است.
آقای. ماسک که مالک توییتر است، خواستار ملاقات با لینا خان، رئیس FTC شد، اما بر اساس این اسناد با مخالفت مواجه شد. آقای. یک فرد مطلع گفت که ماسک این تلاش را اواخر سال گذشته انجام داد. در یک ژانویه 27 نامه رد جلسه، خانم. خان به یک وکیل توییتری گفت که قبل از بررسی ملاقات با آقای دکتر، روی اطاعت از درخواستهای بازرسان برای اطلاعات تمرکز کند. مشک.
آقای. ماسک ماه گذشته با کریستین ویلسون، تنها کمیسر جمهوری خواه FTC صحبت کرد، طبق ایمیلی که بین کارکنان آژانس و دو فرد مطلع از این موضوع ارسال شده بود. اماس. ویلسون قصد دارد روز جمعه آژانس را به دلیل نگرانی های او درباره خانم خانم ترک کند. رهبری خان.
آقای. تماس ماسک با FTC به شدت تحقیقات این آژانس در مورد توییتر اشاره دارد. تحقیقات بر روی این موضوع متمرکز است که آیا شرکت رسانه های اجتماعی منابع کافی برای محافظت از حریم خصوصی کاربران خود پس از آقای. ماسک سال گذشته آن را خرید و سپس هزاران کارمند خود را اخراج کرد. این آژانس به طور جداگانه به دنبال مصاحبه با آقای. ماسک برای تحقیق؛ یک فرد مطلع گفت که مصاحبه انجام نشده است.
به ندرت پیش میآید که مدیران ارشد شرکتها سعی کنند با رئیس و کمیسیونرهای FTC ملاقات کنند، در حالی که تحقیقات در حال انجام است. اما چنین جلساتی گاهی زمانی رخ می دهد که مدیران امیدوارند مقامات ارشد آژانس را متقاعد کنند که به وعده های خود به FTC پایبند هستند.
ویلیام کواچیچ، رئیس سابق FTC، گفت: «اگر فکر میکردید که میتوانید آن را کنار بگذارید، و این موضوع نگرانکنندهای نیست، آن را نادیده میگیرید. “اگر فکر می کنید مهم است، دلیلی برای جستجوی یک جلسه است.”
آقای. ماسک، خانم ویلسون و سخنگوی FTC به درخواست ها برای اظهار نظر پاسخ ندادند. یک درخواست مطبوعاتی که به توییتر ارسال شد، یک ایمیل پاسخ خودکار با یک ایموجی مدفوع ایجاد کرد.
تحقیقات آژانس ریشه در توافقی در سال 2011 دارد که توییتر با FTC به دلیل نگرانی های حفظ حریم خصوصی انجام داد، که این شرکت را ملزم به حفظ یک برنامه حفظ حریم خصوصی کاربران می کند. در ماه مه گذشته، توییتر جریمه 150 میلیون دلاری را به دلیل نقض ادعایی این توافق پرداخت کرد. در همان زمان، FTC شرایط توافقنامه را گسترش داد تا توییتر را از استفاده از داده های خاص برای هدف قرار دادن تبلیغات منع کند و آن را ملزم به ارائه ویژگی های امنیتی خاص کرد.
پیتر زاتکو، رئیس سابق امنیت توییتر، در یک شکایت افشاگر که در ماه آگوست علنی شد، گفت که این شرکت به مفاد قرارداد سال 2011 پایبند نبوده است و تحقیقات از FTC را تجدید کرد. ماسک در ماه اکتبر توئیتر را تصاحب کرد و اخراج های گسترده ای را انجام داد که با استعفای مدیران حریم خصوصی و رعایت قوانین همراه شد.
داخل توییتر ایلان ماسک
- بررسی FTC:اسناد نشان می دهد که ایلان ماسک سعی کرد با کمیسیون تجارت فدرال تعامل داشته باشد، زیرا آژانس تحقیقات در مورد حریم خصوصی و داده های توییتر را تشدید کرد، اما او مخالفت کرد.
- نشت کد منبع: بخشهایی از کدهای رایانهای که توییتر روی آنها اجرا میشود، بهصورت آنلاین به بیرون درز کرد – افشای نادر و عمده مالکیت معنوی.
- کاهش ارزش: ماسک گفت که ارزش توییتر در حال حاضر حدود 20 میلیارد دلار است، بر اساس ایمیلی که او برای کارمندان ارسال کرد، کاهش قابل توجهی از 44 میلیارد دلاری که او برای خرید این شرکت در ماه اکتبر پرداخت کرد.
بعد از آقای ماسک درخواست ملاقات با خانم خان، طبق ایمیلی که میان کارکنان آژانس که وضعیت را توصیف میکرد، با بخش اجرایی در دفتر حمایت از مصرفکننده FTC که تحقیقات توییتر را هدایت میکرد، مشورت کرد. با توجه به توصیه تیم مجری، خانم خان از ملاقات با آقای. مشک در آن زمان.
در خانم خان جان. در نامهای به توییتر، او خاطرنشان کرد که این شرکت تحت بازجویی قرار دارد و در ارائه اسناد به FTC کوتاهی کرده است و سپردهگذاری با شاهدان از جمله آقای دکتر را به تأخیر انداخته است. مشک. او گفت که “از تأخیرهای توییتر و موانعی که این تاخیرها برای تحقیقات FTC ایجاد می کند، ناراحت است.”
او نوشت: توصیه میکنم توییتر تعهدات قانونی خود را برای ارائه اطلاعات درخواستی اولویتبندی کند. زمانی که توییتر به طور کامل از تمام درخواستهای FTC پیروی کرد، خوشحال میشوم که برنامهریزی جلسهای را با آقای دکتر در نظر بگیرم. مشک.»
ایمیل در میان کارکنان آژانس که در مورد آقای. تماس ماسک نشان داد که او با خانم صحبت کرده است. ویلسون، کمیسر جمهوریخواه بر اساس این ایمیل، جیمز ای کوم، مقام FTC که بر تحقیقات در مورد اینکه آیا شرکتها از توافقات حریم خصوصی خود با آژانس تبعیت میکنند یا خیر، به آنها ملحق شد.
آقای. Kohm به ایمیل هایی که به دنبال نظر بودند پاسخ نداد.
اماس. یکی از کارکنان در این ایمیل گفت که ویلسون از نامههای آژانس به توییتر درخواست کرده است که کپیهایی از نامههای آژانس به توئیتر ارائه کند که در آن اطلاعات و اسناد مربوط به تطابق آن با توافقنامه حفظ حریم خصوصی درخواست شده است.
در ماه فوریه، خانم ویلسون در یک مقاله نظری از وال استریت ژورنال گفت که از آژانس استعفا خواهد داد، به نقل از خانم خانم. “بی توجهی خان به حاکمیت قانون و روند قانونی و شیوه ای که مقامات ارشد FTC او را قادر می سازند.” گفتگو با آقای دو نفر با اطلاع از موضوع گفتند که ماسک پس از انتشار آن مقاله رخ داد.
آقای. ماسک روابطی با جمهوریخواهان برقرار کرده است، که دیدگاه او را برای توییتری که عاری از سیاستهای محدودکننده آنچه میتوان در این پلتفرم میگویند، تشویق کردند. اوایل سال جاری، او با نماینده جیم جردن، جمهوریخواه اوهایو و رهبر کمیته فرعی کمیته قضایی مجلس نمایندگان تحت کنترل جمهوریخواهان که بر «سلاحسازی» دولت فدرال متمرکز بود، دیدار کرد.
در این ماه، آن کمیته فرعی گزارشی درباره تحقیقات FTC در مورد توییتر منتشر کرد و این آژانس را به “سازمان دادن به یک کمپین تهاجمی برای آزار و اذیت توییتر” متهم کرد.
دیوید ولدک، مدیر سابق دفتر حمایت از مصرف کننده FTC که در دوران دولت اوباما خدمت می کرد، گفت که صحبت با یکی از کمیسیونرها که رئیس آن نیست “استراتژی هوشمندانه ای” برای آقای اوباما نیست. ماسک، و گفتوگو با تنها جمهوریخواه آژانس میتواند «بیشتر شبیه سیاست باشد».
آقای. ماسک قبلا به طور مستقیم با اعضای FTC، آقای. کواچیچ گفت. پس از اینکه گروهی از شرکت های هوافضا اعلام کردند که سرمایه گذاری مشترک برنامه ریزی شده ای را برای به چالش کشیدن اسپیس ایکس دارند، آقای. شرکت موشکی ماسک، او با کمیسران FTC از جمله آقای. کواچیچ در سال 2006 برای افزایش نگرانی های رقابتی.
آقای. Vladeck گفت FTC در نهایت میتواند دوباره توییتر را به دلیل نقض حریم خصوصی جریمه کند، که احتمالاً بیشتر از جریمه 150 میلیون دلاری قبلی خود است.
با تشدید تحقیقات FTC، آقای. ماسک با تغییر برخی از ویژگیهای پلتفرم توییتر پیشرفت کرده است. او قصد دارد علامتهای تأیید تأیید را حذف کند، راهی که شبکه اجتماعی هویت یک کاربر را تأیید میکند، از چهرههای قابلتوجهی از جمله افراد مشهور و دیگران در صورت عدم ثبت نام در Twitter Blue، سرویس اشتراکی که ماهانه 8 دلار هزینه دارد.
توییتر همچنین قصد دارد از سازمانها 1000 دلار در ماه برای تأیید دریافت کند، اما طبق یک سند داخلی که توسط The Times مشاهده شده است، برای 500 تبلیغکننده برتر خود و برای 10000 سازمانی که قبلاً تأیید شدهاند، استثنا قائل خواهد شد. طبق این سند، همه حسابهایی که علامتهای چک میخرند، بررسی میشوند تا مطمئن شویم که هویت شخصی را جعل نمیکنند.
رایان مک گزارش کمک کرد کیتی بنت تحقیقات انجام داد.