شهر نیویورک دوباره برای یک فاجعه بودجه MTA آماده می شود

رهبران حمل‌ونقل شهر نیویورک از ابتدای همه‌گیری حدس می‌زدند که این بحران مسافران مترو و اتوبوس را کاهش می‌دهد، بودجه سیستم را تحت فشار قرار می‌دهد و بر وابستگی بیش از حد آن به کرایه‌ها تاکید می‌کند.

اما آنها انتظار نداشتند تعداد مسافران برای این مدت طولانی کاهش یابد.

در جدیدترین جلسه هیئت مدیره، اداره حمل و نقل متروپولیتن فاش کرد که در سال 2025 با کسری 2.5 میلیارد دلاری مواجه خواهد شد. تزریق کمک های فدرال که سیستم را در طول همه گیری حمایت کرده است، تا آن زمان خشک شده و انتظار نمی رود واشنگتن تسکین بیشتری بدهد. .

این کسری که به 12 درصد از بودجه عملیاتی می رسد، یک سال زودتر از آنچه که پیش بینی می شد به دست می آید، عمدتاً به این دلیل که سواری در مواجهه با ویروس کرونا که به سرعت در حال تکامل است و محبوبیت مداوم کار از راه دور تلاش کرده است دوباره به حالت اولیه برگردد. برخی از سواران ترانزیت نیز ممکن است پس از چندین حادثه خشونت‌آمیز پرمخاطب که این تصور را تقویت کرده‌اند که سیستم خطرناک‌تر شده است، دور بمانند.

این مقام قبلاً قبل از همه گیری، زمانی که به شدت بدهکار بود بیش از پنج میلیون نفر هر روز هفته قطارهای شهر را پر می کردند. امروزه، سطح مسافران در حدود 60 درصد از این تعداد شناور است و پیش‌بینی‌کنندگان پیش‌بینی می‌کنند که تا سال 2026 به 80 درصد سطوح پیش از همه‌گیری خواهند رسید – پایین‌تر از انتظارات قبلی. از 86 درصد تا سال آینده.

اگر مقامی که مترو، شبکه اتوبوسرانی و خطوط ریلی شهری را اداره می‌کند، نتواند بودجه خود را قطع کند، گزینه‌های محدودی از جمله قطع خدمات، اخراج کارگران یا افزایش کرایه‌ها در اختیار دارد.

کاهش خدمات می‌تواند به سیستم حمل‌ونقل کاهش‌یافته اجازه دهد که لنگی کند. اما اقدامات مشابه پس از بحران وام مسکن ارزان‌قیمت در سال 2008، که هنوز در خاطره برخی از نیویورکی‌ها زنده است، باعث شد شهر برای پیمایش سخت‌تر شود و کار و زندگی در آن سخت‌تر شود. اکنون بسیاری از بازگشت به آن شرایط می ترسند.

این معضلی است که بسیاری از سیستم های حمل و نقل در سراسر ایالات متحده – از فیلادلفیا تا شیکاگو تا سانفرانسیسکو – و خارج از کشور در پایتخت های اروپایی به اشتراک گذاشته اند.

در یک تماس تلفنی هفته گذشته، جانو لیبر، رئیس این مرجع، هنگام پرداختن به شکاف بودجه در حال وقوع، از ارائه جزئیات اجتناب کرد اما تاکید کرد که کاهش خدمات قابل بحث نیست.

آقای ترانزیت برای ما در شهر نیویورک و منطقه مانند هوا و آب است. لیبر گفت. ما بدون آن نمی توانیم وجود داشته باشیم.»

آخرین باری که رهبران حمل و نقل راه خود را از یک بحران مالی قطع کردند، آسیب برای برخی از سواران پایدار و دردناک بود.

مقامات قطار V مترو را برای همیشه حذف کردند. خط G از خدمات رسانی به برخی از جوامع به شدت مهاجر و طبقه کارگر در کوئینز غربی متوقف شد، اگرچه آن بخش از خط قبلاً به خدمات آخر هفته کاهش یافته بود. ده ها برنامه اتوبوس به اختصار یا لغو شد.

هنگامی که کاهش در سال 2010 اتفاق افتاد – پس از رکود اقتصادی 2008 – آنادلیا سرون، 60 ساله، دیگر نمی‌توانست با قطار G از خانه‌اش در کوئینز به بروکلین برود، جایی که کارهای تمیزکاری عجیب و غریب انجام می‌داد. او به یاد می آورد که این تغییرات نیم ساعت به رفت و آمد او اضافه کرد و رفت و آمد به طور کلی زمان برتر و پیچیده تر شد.

خانم می گوید: «کسانی از ما که کمترین درآمد را دارند، همیشه بیشترین تأثیر را می بینیم. سرون، یک مهاجر کلمبیایی که بیش از 30 سال پیش به نیویورک نقل مکان کرد.

این مقام برای کمک به رفع حفره بودجه 400 میلیون دلاری کمتر قطارها و اتوبوس ها را راه اندازی کرده بود و این کاهش باعث خشم بسیاری از نیویورکی ها شد. در یکی از جلسات مهم هیئت مدیره، یکی از ساکنان بروکلین، ایرنه برکسون، برای اعتراض به بسته شدن اتوبوس B37، در محل سخنرانی رفت. او با 500 مسافری که نتوانستند در جلسه شرکت کنند صحبت کرد اما طوماری را امضا کردند که از مقامات خواسته بود از مسیر خلیج ریج صرف نظر کنند.

خانم “من سعی می کنم محله را نجات دهم.” برکسون، یک معلم بازنشسته، در حالی که ناامیدی سایر درخواست کنندگان را بیان می کرد، به هیئت مدیره گفت. در یک مطالعه در سال 2011، مقامات تخمین زدند که 15 درصد از تمام سواران ترانزیت از این کاهش ها ناراحت شدند، در حالی که 1 درصد از مسافران اتوبوس به طور کلی استفاده از این سیستم را متوقف کردند.

این اقتدار به تدریج خدمات را طی چند سال بازسازی کرد – به ویژه، خط W پس از یک وقفه شش ساله دوباره احیا شد. تجزیه و تحلیل داده های اداره حمل و نقل فدرال توسط استیون هیگاشید، محقق در گروه حمایت از TransitCenter، نشان می دهد که این مرجع تا سال 2016 به سطح قابل مقایسه ای از خدمات بازگشته است.

اما برخی از مسیرها هرگز جایگزین نشدند و قابلیت اطمینان مترو همچنان رو به وخامت گذاشت.

در حالی که تأثیر اقتصادی دقیق این کاهش ناشناخته است، تحقیقات انجمن حمل و نقل عمومی آمریکا نشان می دهد که هر 1 دلار سرمایه گذاری در حمل و نقل عمومی 4 دلار بازده اقتصادی برای جوامع به همراه دارد. تخمین های تقریبی، بهره وری از دست رفته نیویورک را به صدها میلیون دلار، اگر نه خیلی فراتر، نشان می دهد.

آشفتگی پیرامون خدمات کاهش یافته منجر به تشکیل اتحادیه سوارکاران شد، یک سازمان مردمی از کاربران حمل و نقل که همچنان فعال است. بتسی پلام، مدیر اجرایی گروه، مسیر رفت و آمد خود را به یاد می‌آورد که از یک قطار به سه سفر افزایش یافته است.

ما اغلب می‌پذیریم که دولت یک برش ایجاد می‌کند و ما فقط باید خود را به این واقعیت جدید تسلیم کنیم. پلام گفت که تهدید مالی فعلی برای ترانزیت را در نظر می گیرد. “این لحظه ای است که ما باید برای خدمات بیشتر فشار بیاوریم. ما نباید در مورد چیزهایی که قرار است از دست بدهیم صحبت کنیم.»

این مقام برنامه‌ای برای مقابله با کسری در حال حاضر مشخص نکرده است. علیرغم وعده‌های مخالف مقامات ترانزیت، ناظران و طرفداران از این بیم دارند که این مرجع کتابچه آشنای خود را دوباره بررسی کند.

در اوج بیماری همه گیر در سال 2020 – و قبل از کمک مالی فدرال – این مقام پیشنهاد کاهش 40 درصدی خدمات مترو، حذف برخی از مسیرهای اتوبوس و کاهش خدمات در مسیرهای باقی مانده را به یک سوم ارائه کرده بود. مقامات ترانزیت قبلاً گفته بودند که مسیرهای اتوبوس و خطوط مترو را هدف قرار می دهند که همپوشانی دارند.

ترانزیت از سال 2020 متحمل ضررهای شدید در سراسر کشور شده است زیرا بسیاری از مسافران با مشاغل یقه سفید از خانه کار کرده و این سیستم را رها کرده اند. طبق گزارش دفتر بودجه کنگره، سفرهای حمل و نقل عمومی از سال 2019 تا 2020 40 درصد کاهش یافته است. اگرچه سواری تا حدی بهبود یافته است، اما تا سال گذشته بسیار پایین تر از سطح پیش از همه گیری باقی مانده است.

در حالی که MTA تقریباً نیمی از درآمد عملیاتی سالانه خود را در آن دوره زمانی از دست داد، مشکلات بودجه آن مدت‌ها پیش از همه‌گیری پیش از آن بود. این سیستم در اوایل دهه 1980 هنگامی که قانونگذاران به آن اجازه انتشار اوراق قرضه دادند، از زوال نجات یافت. با این حال، بار بدهی مقامات افزایش یافت.

هزینه ها از درآمد پیشی گرفته است و مقامات برای ادامه دادن وام های زیادی گرفته اند. میزان بدهی بلندمدت معوق صادر شده توسط این سازمان بین سال‌های 2010 تا 2021، 55 درصد افزایش یافته است که از 25.8 میلیارد دلار به 40.1 میلیارد دلار افزایش یافته است.

کمک یکباره بیش از 14 میلیارد دلار از کمک های همه گیر فدرال به تثبیت بودجه MTA کمک کرد، اما سلامت مالی بلندمدت آن به شدت به بازگشت سواران بستگی دارد. نزدیک به 40 درصد از درآمد عملیاتی آژانس از کرایه ها تأمین می شود، درصدی بالاتر از سایر سیستم های حمل و نقل عمومی بزرگ که بیشتر به یارانه های دولتی متکی هستند.

با این حال، بسیاری از شهرهای جهان با مشکلات مالی مشابهی روبرو هستند. تحقیقات TransitCenter و مجله Governing نشان داد که در ایالات متحده، خطر سقوط بودجه برای سیستم های حمل و نقل در واشنگتن و بوستون حتی بیشتر است. به گفته انجمن بین المللی حمل و نقل عمومی مستقر در بروکسل، مسافران در مکان های دیگری مانند لندن، برلین و پاریس بسیار پایین تر از سطح پیش از همه گیری هستند.

“بدون منابع جدید درآمد محلی یا ایالتی، آژانس های ترانزیت با انتخاب های واقعا غیرممکنی روبرو هستند.” هیگاشید گفت.

در نیویورک، هر گونه کاهش خدمات جدید، نابرابری نیروی کار را عمیق تر می کند که به دلیل همه گیر شدن آشکار شده است. در حالی که کارگران یقه سفید اغلب این گزینه را دارند که در خانه بمانند، بسیاری از کارگران کم‌دستمزد که معمولاً رنگین پوست هستند و رفت‌وآمدهای طولانی‌تری دارند، باید به مشاغل خود سفر کنند حتی زمانی که موارد ابتلا به ویروس کرونا افزایش می‌یابد.

توماس دی ناپولی، کنترل کننده ایالت نیویورک، گفت: “بر عهده رهبری MTA است که خلاق و نوآور باشد.”

MTA به دنبال منابع جدید درآمد است. مقامات هفته گذشته یک گام به اجرای یک برنامه قیمت‌گذاری ازدحام نزدیک‌تر شدند که به رانندگانی که وارد منهتن زیر خیابان 60 می‌شوند، عوارض می‌دهد. این مقام یک ارزیابی زیست‌محیطی از طرح قیمت‌گذاری منتشر کرد که از رانندگان برای رانندگی به منطقه 23 دلار دریافت می‌کرد. درآمد حاصله به بهبود شبکه ترانزیت کمک می کند.

برخی از نیویورکی ها در حال حاضر به احتمال کاهش بیشتر، حتی با بالا رفتن قیمت یک سواری، چشم پوشی کرده اند. MTA معمولاً هر دو سال یک‌بار کرایه‌ها را افزایش می‌دهد، اما از ترس از دست دادن دوچرخه‌سواران بیشتر، از افزایش در طول همه‌گیری جلوگیری کرده است.

آلخاندرا لیناس، 58 ساله، گفت که دلتنگ روزهایی است که رفت و آمد در شهر ارزان تر، سریع تر و آسان تر بود. در حالی که سرویس عقب نشینی می کند، او در حالی که یک جرعه آبجو در کافه ای در جکسون هایتس، کوئینز می خورد، گفت: “شما به آن عادت می کنید.” “اما البته ناخوشایند است.”

Patrick Hodges

کاوشگر دوستانه استاد موسیقی مغرور. درونگرای افراطی کارشناس سفر. نویسنده. متعصب غذای بی عذرخواهی

سایت شرط بندی کرش رویال: بهترین مقصد برای شرط بندی هیجان‌انگیز
بهترین سایت شرط بندی انفجار: راهنمای کامل برای شرط بندی آنلاین
خرید پلی استیشن پلاس اکسترا: چگونه از این سرویس برای برنامه‌های خود استفاده کنید؟
فروش notcoin: آینده پول رمزی چیست؟
معرفی سئو گروه تلگرام @SEOPREM
فروش notcoin: آینده پول رمزی چیست؟
تماس با ما