برای شنیدن داستانهای صوتی بیشتر از نشریاتی مانند نیویورک تایمز، Audm را برای iPhone یا Android دانلود کنید.
به طور کلی، ویرد آل یانکویچ و دنیل رادکلیف هرگز با یکدیگر اشتباه نخواهند شد. یانکوویچ مرد لاغر اندام و مو بلند کالیفرنیای جنوبی است که به یک نوازنده آکاردئون و یک تقلید کننده چیره دست موسیقی پاپ تبدیل شد. رادکلیف جمع و جورتر و واندرکایند متولد لندن در میان فیلم های «هری پاتر» است که از آن زمان فارغ التحصیل شده و به حرفه بازیگری التقاطی رسیده است.
با این حال، زمستان گذشته، در جریان ساخت فیلم جدید «عجیب: داستان آل یانکویچ»، حضور متقابل آنها در صحنه فیلمبرداری گهگاه به سردرگمی منجر میشد. وقتی اعضای خدمه فیلم «آل عجیب و غریب» را صدا زدند، می خواستند بازیگر نقش او را بازی کند که به معنای رادکلیف بود. در نهایت، برای وضوح حداکثر، آنها شروع به اشاره به یانکوویچ معتبر به عنوان “آل واقعی” کردند، اگرچه برخی از سردرگمی های بیشتر اجتناب ناپذیر بود.
همانطور که یانکوویچ در گفتگوی اخیر با رادکلیف توضیح داد: “هر بار که از کنار تابلوی “آل عجیب و غریب” روی تریلر شما رد میشدم، میخواستم” – او مکث کرد و یک برداشت دوگانه اغراق آمیز انجام داد – “اوه، نه، همین من نه.”
این همان تأثیری است که سازندگان «عجیب» امیدوارند وقتی روکو این فیلم زندگینامهای را در نوامبر منتشر میکند، روی مخاطبان بگذارد. 4. این یک روایت طنز وحشیانه و بسیار غیر واقعی از صعود یانکوویچ از یک آکاردئونیست جوان گیک به مجری محبوب آهنگ های موفقی مانند “My Bologna”، “Another One Rides the Bus” و “Eat It” است که با داستان های جنسی تزیین شده است. ، مبارزه با مواد مخدر و جنگل که هرگز واقعاً برای او اتفاق نیفتاده است.
یانکوویچ در مورد “عجیب” که با کارگردان فیلم، اریک آپل نوشته است، گفت: “امیدوارم این باعث سردرگمی افراد زیادی شود.” ما میخواهیم آنها را به مسیری هدایت کنیم و فکر کنیم، آیا این یک فیلم زندگینامه واقعی است؟ آیا این داستان واقعی است؟ فیلم کاملاً عادی شروع می شود. سپس به تدریج از ریل خارج می شود.»
محور اصلی تحقق این فرض، انتخاب بازیگران رادکلیف است، یکی از طرفداران مشتاق یانکوویچ که کمی شبیه به نوازنده است و تمایلی به جعل هویت او نداشت.
رادکلیف گفت، با وجود تمام توجهی که به آن میکند، از «عجیب» قدردانی میکند، دقیقاً به این دلیل که به او اجازه میدهد مسیر پس از «پاتر» را در نقشهای غیرمنتظرهتری دنبال کند. ایفای نقش یانکوویچ، حداقل آنطور که در فیلم به تصویر کشیده شده است، دقیقاً وظیفه ای بود که رادکلیف به دنبال آن بود – حتی اگر عنوان محدودیت هایی را برای توصیف فیلم ایجاد کند.
رادکلیف شروع به گفتن کرد: “هیچ چیز عجیب و غریبی وجود نداشت – ببینید، استفاده از کلمه “عجیب” را در زمینه های دیگر سخت می کند – هیچ چیز وجود نداشت. غیر معمولدر مورد آن.” او اضافه کرد که حتی قبل از اینکه فیلمنامه را خوانده باشد، و به سادگی از او در مورد بازی در نقش یانکویچ پرسیده شد، “من خیلی خیلی به این ایده علاقه داشتم.”
طی یک مصاحبه صبحانه ماه گذشته در رستورانی در مرکز شهر منهتن، یانکوویچ 62 ساله و رادکلیف 33 ساله محبت شایان ستایشی نسبت به یکدیگر نشان دادند. مبادلات «تو برو جلو»، «نه، ادامه بده» زیاد بود. گویی هیچ یک از مردان نمی دانستند چه کسی مشهور است و چه کسی ستایشگر.
آنها گفتند که انرژی مشابهی در اولین چت ویدیویی آنها در زمستان 2020 وجود داشت، زمانی که یانکوویچ در حال طرح ایده رادکلیف برای بازی در فیلم بود. رادکلیف میگوید: «گاهی وقتی کاری را دوست دارم و میخواهم آن را انجام دهم، در جلسات با مشکل واقعی مواجه میشوم. “من فقط به طرق مختلف فوران می کنم. من خیلی خیلی تکراری می شوم.»
“عجیب” پروژه بسیار پرشوری برای یانکوویچ بود که از سال 1983 14 آلبوم استودیویی منتشر کرد اما تنها در یک فیلم بازی کرد، کمدی کالت “UHF” در سال 1989.
در سال 2010، اپل یک تریلر زبانی برای یک فیلم ناموجود نوشت و کارگردانی کرد که «عجیب» نیز نام داشت. این ویدیو با بازی آرون پل («برکینگ بد») به عنوان نسخه ای سخت پارتی یانکویچ، در Funny or Die منتشر شد و به یک موفقیت اینترنتی تبدیل شد.
در طول سالها، یانکوویچ تریلر تقلبی را در کنسرتهای خود نشان داد، جایی که برخی از طرفداران معتقد بودند که این تریلر یک فیلم واقعی را تبلیغ میکند.
یانکوویچ میگوید: «مردم میگویند «شما باید یک فیلم کامل بسازید». “من می گفتم نه، این یک تریلر است. این همان چیزی است که قرار است باشد – این یک گنگ است.»
اما اخیراً، پس از موفقیت سایر فیلمهای زندگینامهای راک مانند “Bohemian Rhapsody” و “Rocketman”، یانکوویچ شروع به جدی گرفتن ایده نسخه بلند “عجیب” کرد.
او همچنین از تغییرات غیرضروری در داستانهای واقعی ستارههای راک که در این فیلمهای دیگر به تصویر کشیده شده بود، آزرده خاطر بود. او به صحنهای در «راکتمن» اشاره کرد که در آن التون جان پس از دیدن پرترهای از گروه بیتلز، نام خانوادگی جدید خود را انتخاب میکند و جان لنون را به تصویر میکشد.
یانکوویچ با کمی بالا بردن صدایش گفت: «همه کسانی که از طرفداران التون جان هستند میدانند که از لانگ جان بالدری الهام گرفته شده است. “من حدس می زنم آنها فکر می کردند که هیچ کس نمی داند لانگ جان بالدری کیست.”
تلاش اولیه برای اجرای «عجیب» در سرتاسر هالیوود ناموفق بود، و به نظر میرسید استودیوها انتظار فیلمی را داشتند که مستقیمتر زندگینامههای موجود را مورد تحقیر قرار دهد، همانطور که آهنگهای یانکوویچ دیگر تکآهنگهای موفق را تقلید کردند. اپل گفت: «مردم فکر میکردند که این فیلم جعلیتر از آنچه هست، بیشتر «تفنگ برهنه»، «فیلم ترسناکتر» خواهد بود.
بنابراین او و یانکوویچ با هم در یک کافی شاپ نشستند و تریلرهای دیگر فیلمهای زندگینامهای را تماشا کردند و به دنبال داستانهای داستان سرایی مشترک بودند. آنها با هم فیلمنامه ای نوشتند که در آن، یانکوویچ گفت: “واقعیت ها خودسرانه تغییر می کنند، فقط برای تغییر آنها.”
مهم نیست که “عجیب” چه چیزی را به تصویر می کشد، یانکوویچ آهنگ “My Bologna” خود را در لحظه ای خود به خودی از الهام خارج از بدن نساخته است. او همچنین گفت: «من آن را در حمام ضبط کردم اما در ایستگاه اتوبوس نه. چرا عوضش کردیم؟ فقط به این دلیل که فیلم های بیوگرافی این کار را انجام می دهند.
فیلم آنها هنوز به یک مرد برجسته نیاز داشت و آنها به رادکلیف فکر کردند که میدانستند از نوازندگان کمدی مانند تام لرر قدردانی میکند.
معلوم شد که رادکلیف از موسیقی یانکوویچ نیز خوشش میآمد – و همینطور دوست دختر دیرینهاش، هنرپیشه ارین دارک، که سالها طرفدار آن بود و اغلب آلبومهای یانکوویچ را در سفرهای جادهای پخش میکرد.
(رادکلیف در طول اولین تماس ویدیویی آنها در مورد “عجیب” با زمزمه ای هیجان زده گفت: “من می رفتم، اگر این اتفاق بیفتد، دوست دخترم بسیار هیجان زده خواهد شد.”)
مهمتر از آن، رادکلیف گفت که احساس میکند «عجیب» آزادی هنری را ارائه میکند که او به دنبال آن در فیلمهایی مانند درام زندگینامهای «عزیزان خود را بکش»، که او را در نقش شاعر آلن گینزبرگ یا «مرد ارتش سوئیس»، کمدی سیاهی که در آن نقشآفرینی میکند. او نقش یک جسد بسیار همه کاره را بازی کرد.
رادکلیف میگوید: «هرگاه فرصتی پیدا کنم که خودم را در چیزی پرتاب کنم، این کار را خواهم کرد.
رادکلیف گفت در مقایسه با صحنه ای در «عجیب» که یانکوویچ خیالی در یک سفر مواد مخدر روانگردان است و از یک تخم مرغ غول پیکر بیرون می آید، «شاید تنها پل دانو که در «مرد ارتش سوئیس» مانند جت اسکی من را سوار می کند، به عجیب ترین صحنه نزدیک شود. کاری که من تا به حال انجام داده ام.»
وی افزود: قطعا در نسخه آل که در فیلمنامه وجود دارد آزادی وجود داشت. و این خیلی دیوانه کننده است.» او رو به یانکویچ کرد و گفت: “تو خیلی ها را نکشتی، زیاد مردم.”
یانکوویچ پاسخ داد: “خیلی زیاد نیست.” “خیلی کم.”
با رادکلیف در هیئت، روکو فیلم را برداشت. اما کمپانی تنها با 18 روز فیلمبرداری موافقت کرد، که برنامهای فوقالعاده فشرده را در پروژهای ایجاد کرد که در آن او مجبور بود چندین شماره موسیقایی را اجرا کند (همگامسازی با صدای اصلی یانکویچ)، و همچنین چند سکانس اکشن را اجرا کند.
رادکلیف میگوید: «در «پاتر»، یکی از آن صحنهها میتواند 16 روز طول بکشد.
بنابراین او از زمان پیش تولید خود برای یادگیری خطوط و رقص خود استفاده کرد و به بهترین فرم بدنی رسید. (او گفت: “در نهایت متوجه شدم که در فیلم Weird Al بیش از هر کاری که انجام داده ام بدون پیراهن هستم.”
و هنگامی که دوربین ها شروع به چرخش کردند، همه محکم نگه داشتند. رادکلیف گفت: “کووید از همه چیز وحشتناک بود، به خصوص برای من و اریک.” “هیچ پلان B وجود ندارد. ما فقط باید بیمار نشویم.”
حتی قبل از شروع فیلمبرداری، کمدین پاتون اسوالت که برای نقش کلیدی در نقش دکتر انتخاب شده بود. دمنتو، مجری رادیویی که به یانکوویچ بخشی از اولین زمان پخش خود را می داد، پایش شکست. اگرچه صحبت هایی در مورد اینکه آیا اسوالت می تواند این نقش را با عصا بازی کند وجود داشت، راین ویلسون («دفتر») در مدت کوتاهی مسئولیت را بر عهده گرفت.
این تولید همچنین با اجرای متعهدانه ایوان ریچل وود (“Westworld”) که نقش مدونا را بازی می کند، تقویت شد – اگرچه در این داستان، دختر ماده یک اغواگر خودخواه و حیله گر است که به وضوح فقط از یانکوویچ استفاده می کند به این امید که یکی از آنها را تقلید کند. از آهنگ های او
یانکوویچ گفت: «متعجبم که وکلا اجازه دادند ما با این فیلم خلاص شویم. “اما آنها مانند، اوه، آره، همه شخصیت های عمومی هستند – دنبالش بروید.” (نماینده مدونا به درخواست اظهار نظر پاسخ نداد.)
اپل گفت که یانکوویچ و رادکلیف به ویژه برای ایجاد یک لحن حرفه ای در حالی که همه با سرعت سرسام آوری کار می کنند، مهم هستند. و در طول مراحل پس از تولید، اپل به ارتباط نزدیک با یانکوویچ ادامه داد، در حالی که نوازنده در یک تور کنسرت در آمریکای شمالی بود.
اپل گفت: «زمانی که فیلم را میکس میکردیم، او در تمام طول روز، هر روز از شهری متفاوت با ما در زوم بود. او در بین آهنگها به من پیام میداد: «فکر میکنم صدای پشتیبان این آهنگ باید کمی تقویت شود.» سپس شروع به پاسخ دادن میکردم و او میگفت: “اوه، باید برم روی صحنه.”
«عجیب» در حال رسیدن به لحظهای ناخوشایند برای صنعت استریم است که پس از سالها توسعه در دوره ارزیابی مجدد و کاهش قیمت قرار دارد، و برای Roku که سهامش پس از اینکه شرکت در تابستان امسال اهداف درآمدی خود را از دست داد، شکست خورد.
در حالی که به نظر میرسد این امر باعث افزایش فشار بر فیلم برای ارائه مخاطب میشود، سازندگان فیلم فقط میتوانستند شانههایشان را بالا بیندازند و بگویند که اصلاً از اینکه آن را ساختهاند سپاسگزار هستند.
یانکوویچ درباره روکو گفت: «این برای آنها چیز جدیدی است. “امیدوارم این کار برای آنها خوب باشد.” رادکلیف گفت که در مورد “عجیب” نسبت به مراسم ویژه دیدار مجدد هری پاتر که در ژانویه گذشته در HBO Max حضور داشت، با کنجکاوی بیشتری مواجه شده است. رادکلیف خطاب به یانکوویچ گفت: «هنوز نمیتوانم باور کنم که مردم از فرصت ساختن فیلم شما استفاده نکردهاند. “الان پشیمان خواهند شد.”
ال عجیب و غریب «ویرد» و «آل واقعی» اکنون راه خود را خواهند رفت: رادکلیف در حال آماده شدن برای احیای آهنگ «شادمانی ما رول میشویم» در کارگاه تئاتر نیویورک بود و یانکویچ قرار بود آن شب برای ادامه تور کنسرت خود به تورنتو برود. (او با ناراحتی گفت: «ما اکنون در خانه هستیم – فقط سه ماه دیگر.)
اما آنها همیشه با حضورشان در «عجیب» و فرصت منحصربهفردی که رادکلیف داشت آکاردئون را از یانکوویچ یاد میگرفت، متحد میشدند – حداقل به اندازهای بود که او را شبیه یک نوازنده شایسته در یک فیلم جلوه دهد.
رادکلیف میگوید: «وقتی در حال بازی در نقش آل هستید، به نظر میرسد که یک تلاش خوب و صادقانه به آن تلف نشود.
یانکوویچ پاسخ داد: “هر بار که می بینم کسی آکاردئون می نوازد در تلویزیون یا فیلم، همیشه مایوس کننده است.” (به عنوان یک استثنا، او مری استینبرگن را که به گفته او “در واقع می تواند بازی کند” را انتخاب کرد.) او گفت: “دن تلاش کرد.” من نمی دانم که آیا او می تواند یک اجرای انفرادی انجام دهد یا خیر.
رادکلیف به سرعت پاسخ داد: «به هیچ وجه، نتوانستم. اما من میتوانم دست چپ را روی «بولونیای من» خیلی مؤثر انجام دهم. از یک طرف یا از طرف دیگر قطعاتی را که برای آهنگ ها نیاز داشتم یاد گرفتم.» او خندید و افزود: “انجام هر دوی آنها به طور همزمان یک کار غیرشروع است.”
صوتی تولید شده توسط تالی آبکاسیس.