در درآمدهای منتشر شده در اوایل فوریه، تسلط هوکا تنها افزایش یافت، به طوری که شرکت مادر آن رشد 90 درصدی فروش هوکا را نسبت به سه ماهه مشابه سال گذشته گزارش داد و بیش از 350 میلیون دلار درآمد کسب کرد.
درو هینز، مدیر کفشهای کتانی و کلکسیونی در StockX، یک بازار فروش مجدد که در گزارش آگوست خود، هوکا را بهعنوان سریعترین برند کفشهای کتانی در حال رشد معرفی کرد، گفت: این یک برند در حال رشد است. (در گزارش ژانویه خود، هوکا با رشد سالانه 713 درصدی در رتبه دوم قرار گرفت.)
“من اینجا در میامی زندگی می کنم و مردم هوکاس را در رستوران ها و بارها می بینم.” هاینز گفت. “این یک چیز راحتی است، بلکه یک چیز فرم است. مردم آنها را می پوشند زیرا شیک و مد روز است.»
درست است که هر چند چند سال پیش بعید به نظر می رسید، هوکاها شیک و مد روز هستند. با این حال، اولین طرفداران آنها کتانی نبودند. هوکاس زندگی خود را در کوههای آلپ فرانسه آغاز کرد، زمانی که سه ورزشکار و توسعهدهنده محصول به نامهای نیکو مرمود، ژان لوک دیارد و کریستف اوبونت در ساخت یک کفش ورزشی تریلرانینگ که در سال 2010 وارد فروشگاهها شد، همکاری کردند. ، نوآوری است که برای کمک به مردم برای فرار از تپه ها و کوه های شیب دار طراحی شده است. به گفته مجله Outside، اولین ایده این بود که یک لیز بسازید که بتوانید روی کفش های خود قرار دهید. کفی های بزرگ یک اصل و نسب کاربردی داشتند، نوعی «فناوری بزرگ که با موفقیت در اسکی های پودری، چرخ های دوچرخه کوهستان و راکت های تنیس استفاده شده بود».
پس از اینکه یک دونده در بولدر، کولو، پس از دیدن کفش در یک نمایشگاه تجاری، 770 جفت خرید برای فروش، به سرعت در جامعه دویدن در ایالات متحده پخش شد. تا پایان سال 2010، آن را آغاز کرد بهترین لیست ها و توسط ورزشکاران نخبه پذیرفته شده است.
اما اگر دوندگان فقط کفش ورزشی پیازدار را در آغوش می گرفتند، هوکا در جایگاه امروزی قرار نمی گرفت. آقای. دولان، که 13 سال در این شرکت بوده است، رشد بازارها را تایید کرد و موافق بود که شرکت، به طور کلی، به لباس های خیابانی و انواع مد و همچنین دوندگان، افراد مسن یا هرکسی که آسیب دیده است یا نیاز به دلیلی دارد، می رسد. آسایش را در آغوش بگیر