بوستون – کارهایی وجود دارد که یک شهردار یک شهر بزرگ باید انجام دهد. در اینجا یک روبان ببرید. اونجا درخت بکار زمین اول را بیرون بیاندازید. موتزارت را با ارکستر سمفونیک محلی بنوازید.
یه لحظه صبر کن.
بسیاری از سیاستمداران ممکن است بگویند که از هنر حمایت می کنند، اما میشل وو، دموکراتی که اولین زن و اولین فرد رنگین پوستی بود که در نوامبر 2021 به عنوان شهردار بوستون انتخاب شد، یکی از معدود افرادی است که برای اثبات این موضوع شرمنده می شود. آی تی.
در کنسرت رایگان «کنسرت برای شهر» یکشنبه بعدازظهر، که توسط ارکستر سمفونیک بوستون و گروه خواهرش، بوستون پاپس برگزار شد، وو قبل از یک سالن تقریباً پر در سمفونی هال اینجا روی صحنه رفت تا به عنوان تک نواز در رویایی اجرا کند. حرکت آهسته کنسرتو پیانو موتزارت شماره. 21. او ممکن است کاملاً برای یک تور جهانی آماده نباشد، اما با حمایت سمفونی و مدیر موسیقی آن، آندریس نلسون، بیش از یک آماتور، ظرافت مشخصه آهنگساز را به تصویر کشید. و او به سختی یک یادداشت را از دست داد.
نلسون در یک کنفرانس خبری پس از اجرا گفت: «فکر میکنم میشل این کار را بسیار شگفتانگیز انجام داد.
در حالی که چهرههای سیاسی، از جمله ادوارد ام. کندی، سناتور سابق ماساچوست و توماس ام. منینو، شهردار سابق بوستون، هر از چند گاهی بر روی تریبون قرار میگیرند، در حالی که پاپها نقشهای اساسی مانند «Sleigh Ride» و «The The» را بازی کردهاند. ستارهها و راه راهها برای همیشه،” آرشیودار سمفونی گفت که وو، 38 ساله، تقریباً به طور قطع اولین مقامی در تاریخ بیش از 140 ساله ارکستر است که خطر بسیار بزرگتری برای قرار گرفتن در کانون توجه به عنوان یک نوازنده را پذیرفته است.
برخی از بازیکنان این گروه – که روز شنبه با او تمرین کرده بودند، قبل از اینکه در آن شب سمفونی شماره شوستاکوویچ را به شدت بخوانند. 13 تا پایان فصل اشتراک خود – روی صحنه ماندند تا تماشا کنند، حتی اگر موسیقی برای پخش نداشتند.
وو در کنفرانس خبری گفت: «من مدتها قبل از اینکه به سیاست فکر کنم پیانو مینوازم، و والدینم احتمالاً هنوز در مورد سیاست شک دارند. که آنها همیشه از من بودهاند، و انتخاب شدن به عنوان شهردار لازم بود تا بتوانم این کار را انجام دهم.»
برای سمفونی بوستون، این اجرا فرصتی بود برای نشان دادن تعهد به سرعت در حال تقویت آن به مشارکت اجتماعی. برای وو، این پلتفرمی بود برای ترویج سیاستهایش بهعنوان مؤسسات هنری شهر که بهطور پیوسته پس از همهگیری، از جمله اصرار او بر اینکه هر کودکی در یک مدرسه دولتی بوستون باید به ابزاری دسترسی داشته باشد. اما این فرصتی برای تأمل در پیوندهای عمیق تری بود که او – به عنوان یک پیانیست که از 4 سالگی آموزش دیده بود و همانطور که The Boston Globe گزارش داد، در دفتر شهرداری خود صادق است – به طور گسترده بین موسیقی و سیاست می بیند.
هنرمندان کلاسیک معمولاً در مورد موسیقی زبانی جهانی است که میتواند مرزها را فراتر بگذارد، به زبان ساده صحبت میکنند، اما برای وو، که در شیکاگو به عنوان اولین فرزند مهاجران از تایوان بزرگ شد و ویولن را نیز یاد گرفت، چیزهای عادی یک واقعیت بود.
وو در مصاحبهای گفت: «بهطور مبهم به یاد میآورم که وقتی جوان بودم، خیلی دور میرفتیم تا مادرم در یک کنسرت گروه کر بخواند. مادرم صدای فوقالعادهای دارد، بنابراین بسیاری از کارایی که من در بزرگ شدن پیانو یاد میگرفتم، همراهی او بود.
موسیقی به والدین وو تداوم را در میان تغییرات ارائه داد، زیرا آنها انگلیسی را یاد گرفتند و با فرهنگ جدید سازگار شدند. او به یاد آورد که دید مادرش کلماتی را که در موسیقی آهنگ گرشوین برای «پورگی و بس» گرشوین نوشته بود به چینی ترجمه کرده بود تا بتواند آنها را به درستی تلفظ کند.
وو گفت: «والدین من در وضعیت بسیار ملایمی قرار داشتند. ما در ابتدا مزایایی دریافت میکردیم و با پیشرفت شغلی پدرم، به نوعی محکمتر به طبقه متوسط رفت. اما من مطمئنم که درس های پیانو در آن زمان برای آنها فقط یک هجوم لوکس بود. اما این مهم بود، زیرا پدر و مادرم هر دو اهل موسیقی بودند، و دوباره، این راه آنها بود که احساس میکردند شاید موانع در این کشور چندان زیاد نباشد.»
در دوران دبیرستان، وو نقش انفرادی را در «راپسودی در آبی» گرشوین بازی کرد و زمانی که در دانشگاه هاروارد تحصیل می کرد، مشترک سمفونی بوستون شد. او گفت که اگرچه او برای اجرای یکشنبه سخت تمرین کرد، اما شب قبل از مناظره های شهردار برای خودش بازی کردن را رسم کرده بود.
وو گفت: “من برای آرام کردن خودم، “Un Sospiro” لیستست. “با جریان آن، شما واقعا می توانید خود را به سرعت از دست بدهید. و اگر چنین روزی بود، کمی راخمانینوف بود.»
حضور وو در سمفونی بوستون پس از شرکت او و فرزندانش در یک کنسرت خانوادگی و جوانان در سال گذشته اتفاق افتاد و او چند بار از لیست را در پشت صحنه برای رهبر ارکستر آن برنامه، توماس ویلکینز نواخت. ارکستر در مورد کنسرت یکشنبه با آثار کوتاه و عمدتاً مربوط به بوستون حدود یک ماه و نیم پیش به او نزدیک شد و سه قطعه موتزارت را به او پیشنهاد داد تا از بین آنها انتخاب کند. او اعتراف کرد که چند هفته طول کشید تا در مورد آن فکر کند.
وو در کنفرانس خبری گفت: «همانطور که سعی میکنم در مورد چالشهایی که میتواند برای یک والدین شاغل به وجود بیاید صادق باشم، به این امید که این بدان معناست که سیستمهایمان را سریعتر تغییر میدهیم و دیگران را تشویق میکنیم که باور کنند این امکان وجود دارد. زندگی خود را بگذرانند و از هر لحاظ تمام تلاش خود را بکنند، امیدوارم مردم ببینند که ما میتوانیم به موقعیتهای خود برسیم – اگر ممکن است اینقدر خوش شانس باشید که یک موقعیت رهبری یا هر پلتفرمی دارید – تا تمام خود را به آن برسانید. “
وو در مورد نقشی که هنرها می توانند در جامعه ایفا کنند با این اعتقاد که بسیاری از مؤسسات موسیقی هنوز در حال تلاش برای به دست آوردن آن هستند صحبت می کند و آنها را به عنوان وسیله ای برای صحبت در مورد و رسیدگی به بزرگترین چالش های ما به روش های جدید و جالب توصیف می کند. مانند تغییر آب و هوا و نژاد. اینها باورهایی هستند که به گفته او، اگر پیانو نمی زد، ممکن بود با همان شدت آن را حفظ نمی کرد.
وو در این مصاحبه گفت: “من تصور می کنم حتی به عنوان کسی که لزوماً بازی نمی کند، اما یک تماشاگر پرشور است، چیزی در مورد احساس و ارتباط وجود دارد که وقتی همه آنها با هم جمع می شوند نمی توانید کلمات را بیان کنید.” «قدرت اینکه مردم امروز در تالار سمفونی چگونه احساس ارتباط میکردند، روی هر نت آویزان بود، از تک تک قطعهها و شگفتیها و پیچشهای هر آهنگ لذت میبردند – این الگویی است برای اینکه ما میخواهیم جامعهمان چگونه باشد، روز به روز، در این شهر.»