با توجه به اینکه الگوریتم مرغ مگسخوار گوگل در حال پیشرفت است، توجه کنید که متن خود را با کلمات کلیدی، بدون در نظر گرفتن بار معنایی، پر نکنید. درواقع سعی کنید در 100 کلمه ابتدای محتوایتان از کلمه کلیدی استفاده کنید و در ادامه مقاله هم کلمه کلیدی را به مقدار مساوی توزیع نمایید. فاکتورهای زیادی در گوگل وجود دارد که به طور مستقیم باعث افزایش رتبه و امتیاز سایتها میشود. آموزش سئو و بهینه سازی سئو سایت نه تنها سبب کاهش هزینهها شده بلکه در مدیریت و کنترل صفحات بسیار مهم واقع شده است. به راحتی با تهیه دوره جامع سئو به صورت آنلاین و حضوری با هزینهای مقرون به صرفه میتوانید با تمام تکنیکها و قواعد بهینه سازی و سئو سایت آشنا شوید و به خوبی از این ترفندها در ساختار اصلی سایت استفاده نمائید. بسیاری از افراد قبل از طراحی سایت برای کسب و کارشان با سوال “خدمات سئو سایت چیست؟” مواجه شدهاند که در ارتباط با بهینه سازی سایت و تناسب زمینه شغلی دچار تردید میشوند.
حالا رسیدیم به یکی دیگر از مهمترین مراحلی که نقش کلیدی در آینده سایت شما ایفا خواهد کرد. ممکن است سوال پیش بیاید که بدون داشتن هیچ مخاطبی چگونه درباره آنها تحقیق کنیم؟ سوال کاملا درستی است و راههای متنوعی نیز وجود دارد تا اطلاعاتی از مخاطبین هدف خود بدست آورید. با استفاده از راهکار سئو دادهمحور سود خود را تا ۵۰۰٪ افزایش دهید.
زیرا کاربران با جستجوی عبارات کلیدی نیاز خود را در ارتباط با دریافت خدمات و محصولات اعلام میکنند. به همین دلیل اگر کاربران از طریق چندین کلمه کلیدی جذب صفحات سایت شما شوند، گوگل امتیاز بسیار بالایی را برای سایت در نظر میگیرد. اساسا انجام خدمات بهینه سازی سایت شامل آنالیز رقبا، استراتژی، تولید محتوا، سرعت بارگذاری سایت، لینک سازی داخلی و خارجی و… میشود. توجه داشته باشید اولین و مهمترین مولفههای دریافت خدمات حرفه ای سئو سایت وجود مشاوره باتجربه، استراتژی سایت، بررسی سئو سایت و… میباشد. طبق آمارهای دقیق اعلام شده بیش از 75 درصد کاربران در صفحهی اول گوگل به نتایج دلخواهشان دست مییابند، پس دریافت رتبههای بالا از گوگل در چندین کلمه کلیدی بسیار حائز اهمیت است. با کمک انتشار رپورتاژ در سایر وبسایتها میتوانیم لینکهای ارزشمندی برای سایت خود ایجاد کنیم.
به طور کلی شما باید به خوبی بدانید که سئو به عنوان یکی از ابزارهای مهم برای بالاتر بردن رتبه بازدید از سایت می باشد. رعایت کردن اصول سئو برای وب سایت غیر اخلاقی نیست و بر اساس استراتژی های مخصوص انجام می گردد. افرادی که شغل سئو کار را انتخاب می کنند باید دانش خود را در مورد قوانین سئو افزایش دهند.
یکی از معیارهای گوگل برای تشخیص لینک سازی غیرطبیعی و جریمه سایتها، توجه به تنوع انکرتکست و تعادل میان لینکهای فالو و نوفالو است. لینک سازی رایگان و استفاده از سایتهای دست و دلباز به ما کمک میکند تا پروفایل لینک طبیعیتری بسازیم. به این لیست میتوان سایتهای اشتراک گذاری محتوا (مثلا ویرگول و آپارات) یا شبکههای اجتماعی (اینستاگرام و لینکدین) را هم اضافه کرد. مهم نیست نوع محصولات یا خدمات شما چیست؛ همیشه موضوعی برای برگزاری رویدادهای اینترنتی یا وبینارها وجود دارد. شما میتوانید با شناسایی این فرصتها، زمینهی را برای تقویت برند فراهم کنید. همچنین با کمک برگزاری وبینار میتوانید بر سئو خارجی وبسایتان تمرکز کنید.مطمئن باشید برگزاری سمینار یا وبینارهای آموزشی بارها و بارها در شبکههای اجتماعی به اشتراک گذاشته میشود.
صفحات ۳ و تقویت ریپورتاژ دوباره ما در سوشال برای تقویت ریپورتاژ میتوانیم کار بکنیم. در صفحات اجتماعی حتماً از هویت واقعی، نام و تصویر برند خود استفاده کنید. این چیزی است که توسط خود سوشال نتورک و هم توسط خود گوگل آنالیز می شود. این الگوریتم وظیفه بررسی تبلیغات و لینکهای خارجی را بر عهده دارد.
دریافت لینک از دیگر سایتها به سایت خودمان را لینک بیلدینگ یا لینک سازی خارجی میگوید. گوگل و دیگر موتورهای جستجوگر با استفاده از لینکها، سایتها را تعقیب میکنند. سئو داخلی درواقع به معنای بهینهسازی صفحات داخلی سایت (پستها، برگهها و…) برای موتورهای جستجو است هدف مشترک همه مدیران سایت رسیدن به جایگاه بالا در گوگل، افزایش بازدید و ترافیک سایت محسوب می شود. با سئو داخلی، گوگل بهراحتی سایت شما را پیداکرده و موضوع آن را درک میکند. حال اگر استانداردهای لازم را رعایت کرده باشید، سایت شما بهعنوان یک سایت مفید در نتایج گوگل نمایش می دهد.
اینها پوششی است برای خرید ریپورتاژ و بک لینک ها که گوگل نفهمد آنها با چه هدفی انجام شده. هدف ما استفاده از این ابزار برای تنوع در انکرتکست و نوفالو است. اگر شبکه اجتماعی شما واقعاً فعال و پر مخاطب باشد مسلماً این لینک ها روی سئو هم تأثیرگذار شاید باشد. برای شبکه های اجتماعی فعال می تواند تأثیر مثبت هم داشته باشد. قرار نیست ما در همه سوشال نتورک های جهان پروفایل داشته باشیم و هر روز پست منتشر بکنیم.
در واقع، سئو سایت فروشگاهی میتواند نتایجی مانند بهبود رتبهبندی در گوگل، جذب مشتریان جدید، افزایش فروش و افزایش درآمد را به دنبال داشته باشد. سئو مجموعه ای از اقدامات است که از اسم دامنه تا آیتم های پیچیده تری مثل بالا بودن سرعت سایت است را شامل می شود. فاکتور های متنوع و زیادی وجود دارند که بر رتبه سایت موثر هستند، سئو یعنی بهینه سازی فاکتور ها برای به دست آوردن امتیاز بیشتر است. استفاده درست از کلمات کلیدی، سرعت بارگذاری وب سایت، زمانی که افراد در وب سایت حاضرند، شمار بک لینک ها و… از جمله از این فاکتور ها هستند. قطعا تمامی موارد سئو تکنیکال در این بخش جا نخواهد شد اما در اینجا قصد داریم چند مورد از مهم ترین عوامل سئو تکنیکال را برای شما شرح دهیم.
فاکتور سئو 69 فاکتور مهم سئو + 130 فاکتور فرعی
بهینه سازی تصاویر، سرعت بارگذاری، اشتراک گذاری، قابل نمایش بودن وب سایت در گوشی، تگ عنوان و هدینگ به عنوان مهمترین پارامترهای سئو داخلی هستند. هر یک از این موارد را باید رعایت کنید تا بتوانید سئو داخلی وب سایت خود را بهبود ببخشید. بک لینک پروفایلی به لینکهایی اشاره دارد که در بخش پروفایل کاربر یا وبسایت درج میشوند. در این بخش، به طور معمول، اطلاعات شخصی یا نمونههای کار و تجربه شخص قرار میگیرد و ممکن است شامل لینک به وبسایت شخص یا کاربر باشد. بک لینک های پروفایلی میتوانند برای بهینه سازی سئو مفید باشند.
سئو داخلی دارای محتوای عمیق است، همچنین محتوای سئو داخلی مخاطب پسند می باشد. بعد از ایجاد لینک با کمک تکنیکهای لینک سازی خارجی 2023، قدم بعدی نظارت بر آنها است. چرا که احتمال دارد لینکی که با زحمت فراوان به دست آوردهاید را از دست دهید. بنابراین همواره با کمک ابزارهای بررسی بک لینک، سایت خود را بررسی کرده و ببینید وضعیت بک لینکها به چه صورت است.
همچنین باید از عبارات مناسبی برای ارتباط صفحات استفاده کنیم. تنها به این دلیل که قصد داریم رتبه بگیریم نباید از انکر تکستها سوءاستفاده کنیم. اگر کاربری را به صفحهای بفرستیم که ارتباط خاصی نسبت به انکر ایجاد شده ندارد، نمره مناسبی در سئو دریافت نمیکنیم. چون با خروج کاربران از آن صفحه سیگنالهایی برای الگوریتمهای موتورهای جستجو ارائه میشود که مشکلی در این صفحه وجود دارد. با بهبود رتبه های سایت فروشگاهی شما در نتایج جستجو، تعداد بازدیدکنندگان سایت شما افزایش مییابد و میتواند به جذب مشتریان جدید و افزایش فروش کمک کند. در سال بعدی یعنی سال 2013 گوگل الگوریتم جدید تحت عنوان مرغ مگسخوار را به موتور جستجوگر خود اضافه کرد.
حالا اگر یه عده ای مثلا هزار نفر بیان سرچ بکنن و همه روی یکی از نتایج گوگل مثلا سایت ایکس کلیک بکنن، طبیعیه که گوگل گمان میکنه که این سایت واقعا عملکرد بهتری داره. لذا در این حالت شما به سهولت با کلمه خرید بلیط هواپیما میاین بالا. مهم ترین ایتم در شناسایی ورودی گوگل سایت های بی کیفیت و بی محتوا و بدقواره ای هستند که به سرعت در گوگل رشد می کنند. اگر شما نیز چنین رقیبی دارید، بدانید که به احتمال بسیار زیاد ایشان از این روش استفاده می کنند. تبلیغات آنلاین برخلاف آنلاین، تاثیر مستقیم بر جستجوی نام برند ندارند ولی به شدت بر افزایش بازدید سایت و مهم شدن یک صفحه در آن موثر هستند.
صفحات دسته بندی و محصول (product) با استفاده از تحقیق کلمات کلیدی و درک نیاز کاربر، بهینه سازی می شوند. این بهینه سازی عمدتا با استفاده از تولید یا به روز رسانی محتوای این نوع صفحات است. از طرفی استفاده از کدهای اسکیمای محصولات نیز در سئو صفحات محصول موثر است.
به طور معمول کاربران برای دریافت خدمات یا خرید محصول به موتور جستجوی گوگل مراجعه کرده و سایت مورد نظر خود را از سه یا چهار لینک اول نتایج گوگل انتخاب مینمایند. انجام خدمات سئو فرآیندی است که اجرای اصولی آن سبب افزایش رتبه و جایگاه در نتایج جستجو خواهد شد. ارتقای رتبه صفحات سایت در نتایج جستجوی کاربران، جلب اعتماد سریعتر کاربران، رشد کسب و کار و در نهایت افزایش فروش از نتایج خدمات سئو سایت است. خدمات سئو سایت با استفاده از روشهای هوشمندانه (مثل استفاده درست از کلمات کلیدی، بهبود سرعت لود صفحه، ساختار صفحه، نحوه طراحی قالب و…) به وبسایتتان کمک میکنند که جزو صفحات اول در نتایج جستجو باشد. در نتیجه فرصت این را دارید که در زمان مناسب به شمار زیادی از مخاطبان معرفی شوید. همانطور که گفته شد بسیاری لینک دهی داخلی را کم اهمیت ترین تکنیک در روش های بهینه سازی سایت برای موتور جستجو (سئو سایت) می دانند.
اشتباهی که بیشتر افراد تازه کار انجام می دهند این است که، فراموش می کنند محتوا باید در گام اول برای کاربران بهینه شود بعد برای گوگل. در فرآیند بررسی سئو سایت، اختلال و مشکلات صفحات به خوبی پیدا میشوند و رفع این مشکلات باعث بهبود رتبه سایت در نتایج جستجو گوگل خواهد شد. بدون تردید در تمام وب سایتها کسب نکردن نتایج دلخواه در موتورهای جستجوگر ارتباط مستقیم با ایجاد مشکلات فنی دارد. به مجموعه عملکردهایی که در خارج از سایت توسط متخصصان سئو انجام میشود و تاثیر مستقیم در افزایش رتبه وب سایت دارد، سئو خارجی میگویند. به طور معمول لینکسازی در سایت های دیگر از مهمترین بخشهای سئو خارجی به شمار میرود.
روشهایی مانند استفاده از لینکهای اسپم در این دسته قرار دارند که گوگل با الگوریتم پنگوئن خیلی راحت آنها را شناسایی میکند. یعنی در سئو کلاهسیاه سعی در فریب دادن موتور جستجو و دور زدن قوانین داریم. این روش نسبت به سئو کلاهسفید زودتر نتیجه میدهد اما تأثیر آن ابدی نیست.
تعیین هریک از این فاکتورها برای سایت به عوامل متعددی در داخل و خارج سایت وابسته است. مثلا اگر یک رسانه معتبر پزشکی به سایت ما که ارائه دهنده خدمات درمانی است ارجاع دهد بر روی اعتبار و قابل اعتماد بودن آن تاثیر مستقیم خواهد داشت. اطلاعاتی که در بالا اشاره کردیم بهصورت اعداد و ارقام در یک نگاه در اختیار شما قرار میگیرد.
ارزش یا لینک جویس سایت شما بیشتر خواهد شد و به دنبال آن رتبه وبسایت در گوگل ارتقا خواهد یافت. البته نکته مهم این است که سئو صرفا به Back Link مربوط نمیشود و توضیحی که دادیم تنها یک مثال برای فهمیدن بهتر معنای لینک جویس (Link Juice) یا همان ارزش لینک بود. برای پیاده سازی آنها در سایت میتوانید از افزونه های وردپرسی کمک گرفته یا با یک برنامه نویس در موردشان صحبت کنید. وجود این لینک ها علاوه بر بهبود تجربه کاربری؛ باعث ایجاد یک ساختار لینک سازی داخلی قدرتمند در صفحات میشود.
نتایج خدمات سئو و بهینه سازی سایت
اول اینکه به ما فرصت میدهد تجربه رسیدن به رتبه 1 گوگل در کسب و کار خود را داشته باشیم و درک کنیم که با سرمایهگذاری در سئو چه میزان مخاطب و درآمد خواهیم داشت. سختی کار زمانی مشخص میشود که متوجه شوید برای ساخت یک PBN قدرتمند شما به تعداد زیادی از این سایتها نیاز دارید و تا زمانیکه مزرعه شما به نقطه ثمردهی برسد زمان زیادی طول خواهد کشید. در اینجا مفاهیمی مثل Linkless Backlink، Brand Mention و Co-Citation اهمیت پیدا میکنند که در صورت استفاده به موقع و اصولی به اندازه یک لینک بر سئو خارجی ما اثرگذار هستند. رنگبندی تکنیکهای سئو و تقسیم آنها به سفید، سیاه و خاکستری زاویه دیگری از تفکیک مفاهیم و نامگذاری است و نمیتوانیم سئو کلاه سیاه را معادل سئو خارجی بدانیم. اگر فکر میکنید کسبوکارتان بستر مناسبی برای تولید پادکست نیست، شاید نیاز باشد سراغ یک اتاق فکر خلاق بروید. مطمئن باشید که میتوانید موضوع مناسب برای تولید پادکست در ارتباط با کسبوکارتان را بیابید.
به همین دلیل است که پشتیبانی سئو ما در بین مشتریان ما مورد تقاضا است. در ادامه این محتوا 9 نکته ارزشمند و تجربی برای لینک سازی داخلی را برای شما بررسی می کنیم. ساخت PBN یا هر روش دیگری که در دسته سئو کلاه سیاه قرار میگیرد، سایت ما را رودروی گوگل و استانداردهای کیفی آن قرار میدهد و طی سالهای گذشته گوگل بارها اثبات کرده که دشمن خطرناک و بیرحمی است.
سئو خارجی به تمامی استراتژی ها و اقداماتی گفته می شود که در قسمت خارج از صفحه برای بالاتر بردن رتبه سایت انجام می گردد. شما می توانید از برنامه ها و ابزارهای متفاوت برای تبلیغ سایت خود استفاده کنید. در واقع شما قادر هستید که لینک وب سایت تان را در دیگر سایت ها قرار دهید تا آنها به لینک شما اعتماد کنند.
یکی از مهمترین بخشهای خدمات سئو سایت حرفه ای، بالا بردن قابلیت ارائه سایت در جستجوهای متناسب با موقعیتهای خاص میباشد. بدین معنا که سئو محلی به بهینهسازی وب سایت برای تبلیغ و ترویج کسب و کار در یک منطقه خاص جغرافیایی میپردازد. سئو محلی هم معمولا برای یک منطقه و یا محله خاصی انجام می شود. از آن جایی که سئو معیارهای مختلفی دارد، یکی از مهم ترین معیارهایش کلمه کلیدی است.
در صورتی که محتوای ما جذابیت کافی را داشته باشد از عنوان گولزنندهای استفاده نکردیم. به طور صحیح انجام دادن این مرحله، شما را چند پله در سئو جلو میاندازد و به مرور زمان امکان جذب رتبههای عالی را خواهید داشت. به این ترتیب از نظر رقابتی مشکل کمتری خواهید داشت و همچنین عباراتی را انتخاب کردهاید که مشتریان بالقوه شما از آنها استفاده میکنند.
سیگنال شبکه های اجتماعی یا سوشال سیگنال به فعالیتها و تعاملهای کاربران در شبکههای اجتماعی در ارتباط با سایت یا برند شما اشاره دارد. از میان شبکههای اجتماعی میتوان به توییتر (ایکس)، فیسبوک، اینستاگرام و لینکدین اشاره کرد. زمانی که کاربران در بستر این شبکهها فعالیتی میکنند نظیر لایک، کامنت، فالو، ذخیره یا بازنشر اطلاعات مرتبط با شما، گوگل این فعالیتها را سیگنال در جهت اعتباریابی وبسایت یا برند شما تلقی میکند. برای بهبود رتبه سایت باید از تکنیک های سئو حرفه ای استفاده کنید. کلمات کلیدی را باید به صورت اصولی در وب سایت به کار بگیرید. هر یک از کلمات کلیدی باید با عنوان صفحه مطابقت داشته باشند.
لینکهایی که از سایتهای با اعتبار و مرتبط به سایت شما ارجاع میدهند، سبب بهبود رتبه شما در نتایج جستجو میشوند. اما هنوز سایتهای پزشکی هستند که با این عنوان فقط یک دکتر را معرفی میکنند و انتظار دارند که رتبه بگیرند. با سئو خارجی و هزینههای زیاد این امر امکان پذیر است، اما اگر کاربران به دنبال نتایج دیگری باشند به مرور زمان افت رتبه قطعی خواهد بود و نتایج بهتر جایگزین میشوند.
بااینکه بارها می گوییم از روشهای سئو کلاهسیاه استفاده نکنید، اما بازهم برخی از افراد این موضوع را جدی نمیگیرند. حال اگر شما نیز از آن دسته افراد هستید و از لینکهای اسپم استفاده کردهاید، راه بازگشت نیز وجود دارد. باید تمامی لینکهای اسپم را پاککنید و با روشهای قانونی و صحیح ( سئو کلاهسفید) اقدام به لینک سازی خارجی نمایید.
- در دنیای ارتباطات و اطلاعات امروزی، تجارت الکترونیک بر پایه سایتهای فروشگاهی و فروشگاههای آنلاین در حال رشد و توسعه است.
- این جمله که میگوید عقل انسان در چشم اوست، اینجا معنیدار میشود.
- لینک سازی داخلی مسیر سبز رسیدن به رتبه های برتر گوگل می باشد.
- بیش از 80% کاربران پاسخ خود را در همان صفحه اول نتایج و در همان گزینههای ابتدایی، پیدا میکنند.
- قطعا در این مسیر سختیهای بسیاری وجود خواهد داشت و در بسیاری مواقع ممکن است بخواهید ناامید شوید و به روشهای کلاه سیاه مانند خرید بک لینک، تبادل لینک، خرید ترافیک و … روی بیاورید.
استفاده از پادکست یا صوت در محتواها از جدیدترین عناصر جذب کاربران به شمار میرود که از سال 2004 قابلیت پشتیبانی از صوت در گوگل فعالسازی شده است. در نظر داشته باشید استفاده از صوت دقیقا همانند ویدیو تاثیر مستقیم در کسب رتبه بالا از گوگل دارد. استفاده از گرافیک در کنار متن به بهتر و کامل شدن محتوا کمک میکند. به طوری که هر چه از گرافیک متناسب با متن بیشتر استفاده شود، درک مخاطب از مفهوم محتوا بالاتر خواهد رفت. محتواهای گرافیکی در میان کاربرانی که به دنبال محتوای تخصصی هستند از محبوبیت خاصی برخوردار است.
برندها معمولا قابلاعتمادتر هستند و احتمالاً مورد اعتماد کاربران قرار خواهند گرفت و این به معنی تجربه کاربری بهتر و شادتر بودن کاربران گوگل است. تفاوت برندینگ و تبلیغات با ایجاد لینک و بازاریابی در شبکههای اجتماعی در این است که ذکر نام تجاری لزوماً لینکی به شما نمیدهد. این میتواند تنها نامبردن از اسم سایت شما در یک فروم، مقالات، بررسیها یا شبکههای اجتماعی باشد. مقالهتان بسیار جامع و مفید است، در نتیجه بهعنوان یک منبع معتبر افرادی زیادی (سایتها یا شبکههای اجتماعی) به شما ارجاع میدهند. گوگل هم بهعنوان یک ناظر آگاه که مدام در حال رصد وضعیت میلیونها سایت است، متوجه این موضوع میشود. برای گوگل هیچی چیزی به اندازهی ارائهی محتوای ارزشمند به کاربرانش اهمیت ندارد.
نکتهای که بهتر است در سئو سایت تازه تاسیس رعایت کنید
یکی از مهمترین اهداف سئو داخلی این است که شما محتوای خود را به راحتی می توانید از دیگر محتواهای وب سایت ها تشخیص دهید. سئو سازی وب سایت بر اساس این سئو، طبق معیارهای موتور جستجو است. از این سئو به عنوان یکی از صفحات با ارزش که در نتایج جستجو وجود دارد نام می برند. بنابراین یکی از مهمترین تکنیکهای لینک سازی خارجی 2023 تولید محتوای جامع است.
با من همراه باشید تا به طور کامل درباره سئو سایت جدید اطلاعات کسب کنید. صفحات وبلاگی در فروشگاه های اینترنتی، کاربران گیج و سردرگم را هدایت می کنند. بازاریابی محتوا در این نوع صفحات باعث جذب این نوع کاربران شده و در نهایت فروش را رقم می زند. ولی آنهایی که پر مخاطب هستند همه در گوگل ایندکس می شود که اگر سرچ کرد پیشنهاد بدهد. برای همین خود اگر پست میگذارید و هیچکس به اشتراک نمی کند عملاً انگار آن پست را نگذاشتید فکر می کنید که در حال فعالیت هستید در شبکههای اجتماعی ولی هیچ کس آن فعالیت را نمی بیند. خیلی از پست های توییتر که کم مخاطب هستند را شما یک سایت دو نقطه اول آن بگذارید می بینید که در ایندکس گوگل نیست سرچ می کنید و میبینید آن را نمی آورد.
همچنین می توانید لینک سایت خود را به افراد معروف و پرطرفدار در این فضا بدهید تا برای سایت شما تبلیغ انجام دهند. هر کاربری که از طریق این لینک ها به سایت شما وارد می شود، افزایش ترافیک و اعتبار سایت را به همراه دارد. توجه داشته باشید که وارد شدن افراد به سایت به تنهایی کافی نیست و باید طراحی سایت شما به نحوی باشد که کاربر را جذب کند.
- چه فایده؟ محتواهای عالیای که تولید کردهاید، گوشهی انبار خاک میخورند.
- از طرف دیگر، تبلیغات میتواند به صورت فوری به افزایش ترافیک و فروش برای سایت فروشگاهی شما کمک کند.
- با آپدیتهای جدید الگوریتم گوگل این سایتها جریمه شده و از نتایج جستجو حذف شدند.
- سئو داخلی با یک درک متفاوت از عملکرد موتور های جستجو بررسی میشود .
میخواهیم به گوگل بگوییم همه لینکهای ما برای صفحه اصلی یا صفحه هوم نیست یا همه لینکهای ما با آن انکرتکست نیست قضیه دوباره برعکس می شود. خیلی ها هستند که من می بینم در لینکدین فعالیت میکنند دائم شیر (اشتراک گذاری) می کنند آنها اصلاً ایندکس نمی شود. چون پرایوت Private است چون تا لاگین نباشید تا کسی تو را فالو نکند نمیتواند آنها را ببیند. من یک سری مثال و یکسری فضاهایی که می توان کار کرد را آورده ام.
امروزه با توجه به هوشمند شدن الگوریتمهای موتورهای جستجو، محتوای تکراری زیادی در صفحات نتایج دیده نمیشود. در گذشته یک سایت میتوانست با یک کلمه کلیدی 4 یا 5 نتیجه در صفحه اول داشته باشد! این طرز فکر عموما از همان روزها میآید و امروزه دیگر منسوخ شده و حتی به سئو سایت نیز ضربه وارد میکند. قبل از شروع عملیات سئو، نیاز است تا اصول سئو تکنیکال در سایت فروشگاهی پیاده سازی شود.
بهینه سازی سرعت لود ، سئو تکنیکال و تمامی این موارد در سئوی داخلی موثر هستند اما برای گرفتن بهترین نتیجه بررسی یک متخصص و داشتن همه موارد با هم میتواند شما را با سرعت از رقبا جلوتر ببرد . بدون شک سئو خارجی بدون یک پایه و سئو داخلی خوب امکان پذیر نیست . درواقع با کمک سئو، باعث می شوید سایت شما توسط گوگل شناسایی گردد، زمینه فعالیت شما مشخص شود و بر اساس کلمه کلیدی مرتبط با فعالیت شما (در مثال خرید لباس) سایتتان را در صدر نتایج جستجو نشان دهد. این یعنی سئو به افزایش بازدید و خرید سایت شما کمک ویژهای میکند. درست است که گوگل یک موتور میباشد اما گوگل علاوه بر رباتهایش، به فعالیتهای کاربران نیز توجه میکند. در ادامه این مقاله با ما همراه باشید تا با این موضوع بیشتر آشنا شوید.
شاید بارها جمله معروف بیل گیتس که میگوید ” اگر کسبوکار شما در اینترنت حضور ندارد، بهزودی از صحنه روزگار محو خواهید شد” را بارها شنیده و دیده باشید. اما آیا، به دلیل گفتن این جمله نیز فکر کردهاید؟ طبق آماری که گوگل منتشر کرده است. این یعنی کاربران و یا همان مشتریان شما به گوگل اعتماد کامل دارند. ما به لینک هایی فالو (Follow) میگوییم که در سایت ما حضور دارند . ما به گوگل اجازه دادهایم که لینک جوس ما را به آن منتقل کنند.
احتمالا میدانید که یکی از مهم ترین فاکتورهای سئو سایت، سرعت صفحات است. با توجه به همین موضوع، صفحات محصول وب سایت شما هم باید سرعت بهینه ای داشته باشند. البته قرار نیست به سراغ صفحات محصول رفته و تک تک آنها را بهینه کنید؛ زمانی که سرعت صفحه اصلی سایت را افزایش بدهید بخش اعظمی از سرعت بقیه صفحات هم افزایش پیدا میکند. اما بعد از آن پیشنهاد میکنم به سراغ ساختار صفحات محصول رفته و جزئیات اضافی آنها را حذف کنید. یک مجموعه یا شرکت سئو سایت که به بهترین نحو بهینه سازی صفحات مختلف را انجام میدهد، گزارش بررسی نتایج وب سایت را به طور ماهیانه ارائه خواهند داد.
معمولا حجم بزرگی از وبسایت ها در ایران روی محصولات پرکاربرد و پرجستجو کار می کنند. چون اولا سال هاست که در این حوزه فعالند و ثانیا شما به عنوان یک سایت تازه کار باید بیشتر و بیشتر کار کنید تا بتوانید سفارش بک لینک در برخی کلیدواژه ها با آن ها رقابت کنید. هدف آژانس و آکادمی دی ام روم این است که با مشاوره و همراهی درست، بتوانید از تمام پتانسیلهای فضای دیجیتال برای رشد و توسعه کسب و کار خود استفاده کنید.
بهعنوانمثال میتواند از نتایج بخش Searches related to که در پایان صفحات نتایج گوگل نمایش داده میشود استفاده کنید. اگر مقاله نرخ پرش را خوانده باشید؛ میدانید که خروج ناگهانی کاربر از هر صفحه سایت شما باعث ایجاد بانس ریت و کاهش شدید قدرت سئو سایتتان میشود. در ادامه یکی از مهم ترین نکاتی که میتواند باعث شود کاربران تصمیم به خروج ناگهانی از سایت بگیرند؛ همین تجربه کاربری نامناسب است.
شاید بارها برای شما نیز اتفاق افتاده باشد که وبسایتهای کند را فراموش کنید. تجربه نشان داده که اگر در چند ثانیه اولیه لود سایت کامل نشد. یکی از مهمترین عوامل مؤثر در سرعت سایت، حجم تصاویر میباشد. به این منظور وبسایت Optimizilla را پیشنهاد میکنم که بدون افت کیفیت تصاویر شمارا کاهش حجم میدهد. و در نهایت آخرین تکنیک برای سئو محصول در سایت فروشگاهی، لینک سازی خارجی یا همان لینک بیلدینگ است. مخصوصا در کلماتی با رقابت شدید یا متوسط، تا زمانی که اقدام به لینک سازی خارجی برای صفحات مختلف نکنید؛ نمیتوان انتظار بهبود سئو آنها را داشت.
- خدمات بهبود سئو سایت امروزه توسط بسیاری از افراد و شرکتها پیادهسازی و اجرا میشود.
- به طور معمول کاربران برای دریافت خدمات یا خرید محصول به موتور جستجوی گوگل مراجعه کرده و سایت مورد نظر خود را از سه یا چهار لینک اول نتایج گوگل انتخاب مینمایند.
- تکنیک و روش های مختلفی برای سئو خارجی وجود دارد که باید به طور دقیق انجام شود.
- خیلی از پست های توییتر که کم مخاطب هستند را شما یک سایت دو نقطه اول آن بگذارید می بینید که در ایندکس گوگل نیست سرچ می کنید و میبینید آن را نمی آورد.
- استفاده از متا تگ و همچنین تصاویر مربوط به متن می تواند تاثیر زیادی در سئو داشته باشد.
مقالات متنوعی میتوانید در سایت ایجاد کنید تا با مخاطبین هدف ارتباط برقرار کنید. همچنین موارد بسیاری هستند که میتوانند شما را با مخاطبین اشتباهی آشنا کنند. تلاش کردم تا مطالب مفید و کاملی در اختیار شما قرار بدهم تا بتوانید موارد مهم برای شروع کار را در اختیار داشته باشید.
این الگوریتم روی نتایج مرتبط با مکان (Location) تمرکز دارد. انتشار این الگوریتم باعث شد که کسبوکارهای محلی رونق یابد و بتوانند جز نتایج اولیه جستجو کاربران نزدیک به خودشان باشند. برای درک بهتر وظیفه الگوریتم کبوتر بهتر است مثالی بیان کنیم. همینالان در گوگل یک مکان را جستجو کنید، بهعنوانمثال دندانپزشکی، با این کار گوگل نزدیکترین مراکز دندانپزشکی به شمارا نمایش میدهد.
سئو کلاه سفید یک اصطلاح رایج بین سئوکاران است که به مجموعه روش ها، تکنیک ها و استراتژی هایی که از قوانین و راهنمایی های موتورهای جستجو تبعیت می کند، می گویند. البته این موضوع به معنای فریب دادن یا دستکاری کردن موتورهای جستجو و یا مخاطبان سایت نیست. اتفاقا سئو کلاه سفید را به عنوان سئو اخلاقی می دانند که اجرای بلند مدت دارد و از دستورالعمل ها و سیاست های صحیح برای این که رتبه بهتری در سایت به دست آورد، استفاده می کند.
به طور کلی خدمات سئو به سه بخش کلاه سفید، کلاه سیاه و کلاه خاکستری تقسیم میشوند که اجرا هر کدام از این سه بخش در افزایش رتبه سایت موثرند. در برخی موارد با توجه به نتایج جدید سایت، نوع استراتژی و برنامه ریزیها قابل اصلاح یا تغییر میباشند. در شرایطی که هدفهای جدید تعیین شود تمام این تغییرات در راستای افزایش رتبه سایت صورت میگیرد و اهداف جدید در برنامه محتوایی اضافه خواهد شد.