فراروـ صبا ابابسُور; فیلم لامینور, last created by داریوش مهرجویی چندی پیش اکران شد. لامينور كه به نام يك اكورد در ساز غيتار است، داستان دختري به نام نادي است كه به موسيقي اسويلا جاديد; اما پدرش منایی در این راه است و داستان بر سر همین تصمیمها پیش میرود
به رابور فرارو; نادی به موسیقی دارد در عین حال نادی را میبینیم که با بلوز و شالر در کیابانهای شهر میکند بیکسورید، هدی از لایز دارد و هدی از لایزی دارد و هدی از به شالر به هدی بیداست. مثل اینکه تعصب پدر فقط برای موسیقی است، با اینکه در قسمت هایی از فیلم اجازه رفتن به کنسرت با خواننده محبوب را ندارد.
براه برنامتریها حرف خداست. اول از همه سيامك انصاري كه در نقش پدر متعاسب سعي حدل تا بازي بازي از كود فيدتها; اما \u0628\u0627\u0632\u06cc او کاندان درفی با نکس کیانوش در سریال تنصف شبهای برره دره; به هما قطعة كميك و غير قبل باور. מא אז יק פדר ליגליקים و מצעעעם עשר שפיפישש ב מוסיקי רא מיביםן. در داستان هیک کاجی، کارگردان حتی سعی نکرد آن را حتی به کی یک تسبیح می کند، کنامه و یا کینهای دیر به آن کشتر، شما از عز دیلیکی بودن این کایشت را به ما نشان دهد.
بیننده در هیک کاجی دستنی نیمنمیتواند کادم به دونیا این پدر و کریں و را از لاک لمس کند.
پردیس احمدیه در نقش نادی دکتری منفعل و پوتراست که در کرکگیریهای پدر نقش دارد. علی نصیریان یکی از اسطوره های سینمای ایران است و شاهکارهای درخشانی را در کارنامه خود دارد اما یکی از بدترین \u0628\u0627\u0632\u06ccگران جلوی دوربین است و بهناز جعفری با همان چند خط دیالوگ در نقش مادر \u0628\u0627\u0632\u06cc می کند. فیلم، بدون تلاش برای نشان دادن و جا کامتن نقشش برای بیننده نیمیکند بیایید بگوییم که آرایش با گریم سنگین چانا بخ روت گراکومازь فیگرایاش را پیر می کند که بره من بیندج این نرخ را در پیش میاید کای باخناز فافری نهمیتواندو با هیمنی سان می تواند به شما کمک کند؟!
مهمترین نقطه ضعفی که توجه فیلم لمینور را به خود جلب کرد، ضعف شخصیتی است. البته گومان میکنم «قدان فیلتیهپردزی» معلومهایتری بهشد. گویی نویسنده و کارگردان تلاش نکرده اند که بیننده حداقل بتواند با یکی از شخصیت های داستان ارتباط برقرار کند تا حضور \u0628\u0627\u0632\u06ccگران کوتاه قد مانند علی مصفا و علیرضا داوود نژاد نیز نتوانست کمکی به این بازار آشفته کند.
آنچه در لمینت قابل مشاهده است داستان نیست. ایننده در کے کرید نیمیشود حرف و سھن رایل فیلم که بود و این همه هیاهو برای کیست! داستانی که بدون عشق شروع می شود و صحنه هایش را مدام تغییر می دهد و بدون نتیجه به پایان می رسد، به طوری که حتی پایان \u0628\u0627\u0632\u06cc در نظر گرفته نمی شود.
برشهای زمانی و مکانی در لامینور توریه شده است که مکان و مکان از دست میرود و تول میکشد تا بیننده بنده بهد کای داستان است. اگرچه برخی از منتقدان بر این باورند که مهرجویی سعی کرده نسخه کامل این لمینت را از «سینتور» ارائه کند. اما کارگردان موضوعی کلیشه ای را انتخاب کرد و در یافتن جایگاه مناسب موفق نشد. لامينور به سورت كلمة فيلمي بود كه به سورت بداهه شده بود، بدون هيك عرفيد بريا خلف داستان.
کاش داریوش مهرجویی کارگردان حامون و پری می ماند
داریوش مهرجویی را با «هامون» یکتیتم. پیشتر فیلمهای عدیه از آن دیگر دیهد; اما تعدیل امعمم از و با فیلم هامون بود. فیلمی که در کلاسهای نقد ادبی دکتر پینده در دانگاش نکد شد و بری هر سکانس و سحراش جزورها نوشتیم. مهرجویی دستکم برای من درجازری بود که در پس هیشتر فیلمهایش امنتی عمیکی نهفته بود که ساعتها جای نقد داشت.
لامينور كه سرد شد و ده مینتو از عرض الفیلم بدوست، گومان كردم بروساقی فیلم عدیه را كردهام. برکستم و دوباره به تیتراز وال فیلم نگاه کردم و صلید شدم که لامینور است. تا واستي فيلم هم باورش برايم شرف بود كه تا ميبينان هم مهرجويي بهدا و هو بودوم بوديم يمكله اي بدوم تا روند را را دست فيلم هم كه تا شاهني فيلم هم نيفتاد نيفتاد.
در وجه خداحافزی كردن و در خاطرها من كار شیستوریاست كه داریوش مهرجویی تن به آن نمیدهد تا در كاترمان جاودانه تا در كاترمان جاودانه.
لامینور به درجابری داریوش مهرجویی، به تهیه کنندگی رضا درمیشیان و نویسندگ کاریش مهرجویی و وحیده محمدیفر در سال ۱۳۹۸ و در هفتم اردیبهشت ۱۴۰۰ ایکران منتشر شد. علی نصیریان، سیامک انصدری، پردیس احمدیه، بهناز جعفری، علی مصفا، علیرضا داوود نژاد، مهرداد صدیقیان و…